Kaip pirkti iš Aliexpress?
Specialios nuorodos
AliExpress – kiniečių multi-parduotuvė. Principas panašus kaip ebay – čia yra daug pardavėjų (tik nėra aukcionų). Norint pirkti, reikia turėti kreditinę arba debetinę kortelę (kuri tiktų atsiskaitymui internetu), bei turėti joje pinigų. Pirkimo principas praktiškai toks pats kaip ir visose internetinėse parduotuvėse, na bet pateikiame detaliai visus žingsnius – gal kam bus naudinga.
- Aliexpress populiariausios prekės savo kategorijose (Top Ranking)
- Šiandienos pasiūlymai (Flash Deals)
- Super pasiūlymai, geros kainos (Super deals)
- Aliexpress Promo kodai
- Populiarios prekės rusų kalba (Горящие товары)
1) Registracija
Galima pirmiausia išsirinkti norimas prekes ir tada registruotis, arba užsiregistruoti iškart. Perkant pirmą kartą registruotis reikėtų spaudžiant “Join” ir “Register”.
Galima registruotis su Facebook paskyra, arba suvesti savo duomenis. Vardą pavardę reikėtų vesti lotyniškomis raidėmis, tai yra vietoje š-s, vietoj ė-e ir pan.
Tada į el. paštą ateina laiškas – reikia patvirtinti registraciją paspaudžiant ant nuorodos “Verification link”.
2) Prekės paieška
Pirmiausia, visai vertėtų pasikeisti valiutą į eurus.
Prekes galima rinktis pagal kategorijas, ar tiesiog rašyti pavadinimą į paieškos laukelį. Galima pažymėti varnelę, kad rodytų prekes tik su nemokamu siuntimu. Taip pat geras dalykas – galimybė rinktis, kad rodytų tik tas prekes, kurios parduodamos po vieną vienetą (čia yra pasiūlymų perkantiems urmu, pvz. po 100 vnt. – kitos kainos). Tada visas prekes galima įvairiai rūšiuoti, pvz. kad rodytų nuo mažiausios kainos, nuo geriausio pardavėjo reitingo. Galima rinktis rūšiavimą pagal užsakymų skaičių, tada bus didesnė tikimybė rasti daugiau atsiliepimų, su realiomis nuotraukomis ir pan. Čia taip pat galima įsivesti kainų ribas.
3) Prekės, pardavėjo aprašymas
Prieš perkant, labai svarbu pažiūrėti į pardavėjo reitingą bei atsiliepimus. Apačioje skelbiami jau pirkusių tą prekę atsiliepimai. Labai praverčia realios pirkėjų nuotraukos, labai dažnai pasimato reali prekės kokybė.
Pardavėjų reitingavimas turi 15 pakopų:
– žemiausia – nuo 1 iki 5 medalių
– vidurinė – nuo 1 iki 5 briliantų
– aukščiausia – nuo 1 iki 5 karūnų
Prekės aprašymas:
Taip pat reikėtų pažiūrėti, ar nėra kokių papildomų sąlygų, pvz. min order $20 (minimalus užsakymas iš to pardavėjo – $20).
4) Pirkimas bei apmokėjimas
Apsisprendus pirkti – reikia spausti “Buy Now”. Tada laukia 3 žingsniai:
1) Adreso įvedimas ar jau esamo patvirtinimas (kaip įvesti adresą).
2) Užsakymo peržiūra;
3) Apmokėjimas.
Sumokėti galima Mastercard arba Visa kortele (nėra galimybės atsiskaityti PAYPAL). Čia veikia “Buyer Protection” sistema. Pradžioje pinigus gauna aliexpress administratorius ir jų neperveda pardavėjui tol, kol negauna iš pirkėjo patvirtinimo, kad prekę gavo ir yra viskas tvarkoje. Taigi, viską tinkamai atlikus – nėra rizikos netekti pinigų ir negauti prekės.
Suvedus kortelės duomenis, t.y. sumokėjus, pasirodo užrašas “Payment Success”, o elektroniniu paštu ateina laiškas, kuris praneša, kad pinigai gauti:
Pradžioje užsakymo statusas tampa: “Payment being veryfied” – tikrinamas mokėjimas, vėliau “Awaiting Shipment” – prekė ruošiama siuntimui, dar vėliau “Awaiting delivery” – prekė išsiųsta, keliauja.
Jei pardavėjas neišsiunčia prekės per nurodytą laiką, “My orders” skiltyje galima rinktis “Extend Processing Time” (pratęsti išsiuntimo terminą). Arba galima prašyti atšaukti užsakymą spaudžiant “Request Order Cancellation”, bet pardavėjas turi su tuo sutikti.
Pardavėjui išsiuntus prekę, el. paštu ateina pranešimas:
5) Siuntos sekimas
Jei prekės vertė nedidelė (iki €7-€8), siunta paprastai siunčiama neregistruotu paštu ir jos sekti neįmanoma. Dėl bendrų aliexpress reikalavimų įvesti siuntos kodą, tas tracking nr. yra įvedamas, bet jis paprastai būna sudarytas vien iš skaičių ir yra netikras. Tikras sekimo numeris prasideda ir baigiasi dvejomis raidėmis, kaip pvz. RF392760332CN. Daugiau apie siuntų sekimą aprašyta čia.
6) Patvirtinimas
Gavus prekę – jei viskas tvarkoje, reikėtų tai patvirtinti spaudžiant “Confirm Goods Received”. Labai svarbu nepaspausti to netyčia, anksčiau laiko, nes tada (po 15 dienų) užsidaro keliai spręsti ginčus dėl negautos ar gautos brokuotos prekės. Taip pat patartina neskubėti to tvirtinti, o panaudoti prekę kelias dienas (gal išlįs defektai ir dar turėsite galimybę derėtis iškėlus disputą).
7) Atsiliepimo (“Feedback”) parašymas
Jei prekė smulkmena, tai paprastai atsiliepimas apie pardavėją/prekę paliekamas kartu su patvirtinimu (“Confirm Goods Received”). Atsiliepimui parašyti skiriamas 30 dienų terminas. Taigi, jei prekė brangi – vertėtų palaukti. Jei išlystų kokie netikėtumai dėl prekės, kad ir pvz. sugestų, tai nors ir pinigus pardavėjas jau būtų gavęs (“Confirm Goods Received” paspausta), dėl gero atsiliepimo kinietis greičiausiai eitų į derybas.
8) Disputo kėlimas (“Open dispute”).
Jei esate nepatenkinti gauta preke (ar prekės negavote) – reikia kelti disputą. Kaip tai padaryti, aprašyta čia. Norint iškelti bylą, labai svarbu nepradelsti nustatytų terminų (dažniausiai – 60 dienų nuo išsiuntimo ARBA 15 dienų po to, kai statutas tampa FINISHED).
Visus kilusius nesusipratimus, problemas, apgavystes spręsti galima praktiškai tik per Disputo kėlimą. Disputą iškelti galima tik vieną kartą! (nebent būtų atvejis, kad gavimo laikas dar nepasibaigęs, ir pirmas iškeltas disputas nebuvo išspręstas, o buvo nutrauktas). Todėl labai svarbu nekelti (ar neuždaryti) disputo pardavėjui prašant, pvz. kinietis kažkokių derybų metu pasiūlo nuolaidą, kurią galėtų grąžinti per Aliexpress sistemą, t.y. atidarius disputą. Tą nuolaidą jūs gaunate, o vėliau jau negavus prekės reikalauti pinigų grąžinimo per Aliexpress – nėra galimybės. Arba kinietis pažada grąžinti pinigus per Paypal su sąlyga, kad jūs uždarysite disputą. Tai padarius pardavėjas gali tapti nepasiekiamas ir nebebus galimybės spręsti problemą pagal taisykles – t.y. iškėlus disputą.
P.S. Kaip ir dauguma dalykų, AliExpress turi savų pliusų ir minusų. Didžiausias pliusas turbūt yra patrauklios kainos. Bet reikėtų įvertinti ir riziką, kad gali būti atsiųsta brokuota prekė, netinkamas dydis, elektronika gali gesti, gali prekė vėluoti ar iš vis neateiti, gali pasitaikyti nesąžiningų pardavėjų – tai reikėtų įsigilinti į taisykles, galimus niuansus, “kovos” būdus, kad apsipirkimai būtų sėkmingi.
Dėl pinigų grąžinimo. Atšaukus užsakymą ar laukiant pinigų po laimėto disputo, pinigų grąžinimas gali užtrukti iki 15 darbo dienų. Taip pat turėkite omeny, kad dėl valiutų kursų skirtumo (pirkimo/pardavimo) grįžta mažesnė suma.
Ką manai?
Komentarai