Prekių grąžinimas perkant internetu

2023-08-06

Prekių grąžinimas perkant internetu

Per pastaruosius metus prekių pirkimas internetu tapo itin populiarus pasirinkimas daugeliui žmonių. Tačiau kartu su šia plėtra kyla ir svarbus klausimas apie prekių grąžinimą. Lietuvoje vartotojai turi tam tikras teises ir galimybes grąžinti prekes, kurios jiems neatitinka lūkesčių arba yra pažeistos, turi defektų.

Prekių grąžinimas per 14 dienų. Vartotojų teisės prekių grąžinimas, kai prekė kokybiška

Lietuvos teisės aktai apibrėžia, kad vartotojai, perkantys prekes internetu, turi teisę grąžinti prekes per 14 dienų (jei pardavėjas nenustato ilgesnio termino) nuo tos dienos, kai prekė buvo pristatyta. Jei prekė buvo pristatyta per kelias siuntas, 14 dienų terminas skaičiuojamas nuo paskutinės siuntos gavimo dienos.

Ši teisė taikoma daugumai prekių, nepriklausomai nuo jų pobūdžio ar būklės, išskyrus Civilinio kodekso 6.22810 straipsnyje numatytas išimtis (pvz. specialiai pagal užsakymą išgraviruotas pakabukas). Daugiau apie šias išimtis.

Norint pasinaudoti šia 14 dienų prekių grąžinimo teise, nereikia jokios priežasties ar paaiškinimo, tačiau grąžinama prekė turi būti nenaudota, nepažeista bei nepraradusi prekinės išvaizdos. Privaloma išsaugoti ir nepažeisti pakuotės, o prekę apžiūrėti tiek, kiek įprastai apžiūrima perkant fizinėje parduotuvėje (ne internetu).

Vartotojas turi padengti prekės grąžinimo pardavėjui išlaidas (siuntimo paštu ar per kurjerį), išskyrus atvejus, kai šias išlaidas prisiima pardavėjas arba kai pardavėjas tinkamai neinformavo vartotojo, kad šias išlaidas vartotojas turės padengti pats (Civilinio kodekso 6.228 (11) straipsnio 6 dalis). Tačiau vartotojas turi teisę atgauti už pirminį pristatymą sumokėtus pinigus.

Per kiek laiko pardavėjas turi grąžinti pinigus

Įstatymai taip pat apibrėžia, kad pardavėjai turi grąžinti pinigus vartotojams per 14 dienų nuo tos dienos, kai jie buvo informuoti apie vartotojo sprendimą grąžinti prekes. Tačiau pardavėjai gali atidėti pinigų grąžinimą iki to laiko, kol gauna prekes atgal arba gavėjas pateikia įrodymą, kad prekės buvo išsiųstos atgal.

Keletas populiarių mitų apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę:

  • Netiesa, kad visos kokybiškos prekės yra grąžinamos (yra išimčių).
  • Netiesa, kad panaudotą prekę galima grąžinti per 14 dienų (prekė turi būti nenaudota).
  • Netiesa, kad prekių grąžinimo terminas prasideda nuo pirkimo dienos (nuo prekės gavimo)

Nekokybiškų prekių grąžinimas

2022.01.01 keitėsi vartotojų, įsigijusių nekokybiškas prekes, tesių reguliavimas, taigi kai kurios taisyklės skiriasi pagal tai, ar prekės buvo įsigyta prieš ar po 2022.01.01.

Pagal dabartinį Civilinio kodekso 6.364 (1) straipsnį, vartotojai turi teisę grąžinti prekes, kurios yra nekokybiškos arba neatitinka aprašymo. Jei vartotojas pastebi defektą arba yra nepatenkintas preke, jis turi teisę reikalauti, kad pardavėjas:

  • pašalintų prekės trūkumus,
  • pakeistų prekę,
  • sumažintų prekės kainą,
  • sugrąžintų visą sumokėtą pinigų sumą (negalioja mažareikšmiams trūkumams).

Pirkėjas privalo aiškiai nurodyti priežastį dėl prekės defekto/trūkumo bei koks būtent reikalavimas keliamas.

Pagal ES vartotojų apsaugos teisės aktus vartotojai turi nemokamą 2 metų garantiją, kai prekės turi defektų arba veikia ne taip, kaip buvo reklamuota. Pardavėjas turi tokias prekes nemokamai pataisyti, pakeisti, sumažinti kainą arba grąžinti pinigus.

Negrąžinamos prekės įstatymas. Kokių prekių negalima grąžinti?

Negrąžinamų prekių sąrašą numato LR civilinio kodekso 6.228 10 straipsnis.

Yra kelių rūšių prekių, kurios yra laikomos negrąžinamomis pagal įstatymus. Tai dažniausiai taikoma prekėms, kurios greitai gali sugesti, pasenusios arba sugadintos dėl vartotojo kaltės. Pavyzdžiui, tai gali būti naudojami akumuliatoriai arba kitos greitai ir išskirtinai naudojamos prekės.

Negrąžinamos prekės:

  • Prekės, pagamintos pagal specialų užsakymą (pvz. individaliai pasiūtas drabužis).
  • Greitai gendančios prekės, kurių galiojimo laikas yra trumpas (pvz. šviežios daržovės).
  • Prekės, netinkamos grąžinti dėl sveikatos ar higienos priežasčių (pvz. kosmetika, apatinis trikotažas)
  • Laikraščiai, peiodiniai leidiniai (bet galima nutraukti prenumeratą).
  • Lėktuvų, traukinių bilietai, viebučių užsakymai, bilietai į koncertus ar renginius ar kitų paslaugų užsakymai konkrečioms datoms.
  • Skaitmeninis turinys, kai jis jau pradėtas parsisiųsti.

Visas sąrašas LR civilinio kodekso straipsnyje (6.22810 straipsnis).

Europos vartotojų centro pateikiamas apibendrinimas:

Daugiau informacijos apie pirkėjų ES teises grąžinti internetu įsigytas prekes

 

Pasidalinkite savo nuomone:

Ką manai?

Komentarai

Komentarų nėra
perkuinternete.lt
Compare items
  • Total (0)
Compare